15 Voedingsmiddelen Die Slagaders Deblokkeren En Hartaanvallen Voorkomen
-- Advertisement --

Volgens de Amerikaanse Hart Associatie is hartziekte een van de belangrijkste doodsoorzaken in de Verenigde Staten. Ongeveer 25% van de sterfgevallen elk jaar in de VS zijn te wijten aan hartziekten, waarbij meer dan de helft van de sterfgevallen mannen zijn. Wat deze statistieken alleen maar erger maken, is dat hartziekten niet alleen volledig te voorkomen zijn, maar ook omkeerbaar kunnen zijn.


Image title



De Amerikaanse Hart Associatie stelt dat meer dan 42 miljoen mannen en vrouwen met een vorm van hart- en vaatziekten leven. Terwijl meer mannen in de Verenigde Staten lijden aan hartziekten, sterven er jaarlijks meer vrouwen aan. Sommige van de risicofactoren voor hartziekten en uiteindelijk een hartaanval zijn: hoge bloeddruk, diabetes, slaapapneu en hoog cholesterol. Mannen en vrouwen die roken hebben over het algemeen een hoger risico, samen met mensen die morbide obesitas hebben en slechte eetgewoonten.


Gelukkig kan wat je eet een directe invloed hebben op jouw hartgezondheid, evenals jouw bloedvaten. Je moet er gewoon voor zorgen dat je het juiste voedsel eet en de nodige voorzorgsmaatregelen neemt. Studies hebben aangetoond dat een gezond dieet niet alleen toekomstige hartaandoeningen kan voorkomen voor je, maar ook de aandoeningen in de loop van de tijd kan omkeren.


We hebben wat onderzoek gedaan en vijftien hart-gezonde voedingsmiddelen gevonden die kunnen helpen bij het verbeteren van jouw gezondheid en het verlagen van jouw risico op hartziekten in de toekomst.


1. Sinaasappelen


Image title


Als je op zoek bent naar een apotheek vol geneesmiddelen in één vrucht, dan is de sinaasappel de perfecte plek om te beginnen. Dankzij zijn hoge gehalte aan pectine werkt dit type van oplosbare vezel als een "spons" om cholesterol in voedsel op te zuigen en de absorptie ervan te blokkeren. Het kalium in sinaasappels helpt ook de natriuminname tegen te gaan en helpt jouw bloeddruk onder controle te houden. Onlangs hebben nieuwe studies uitgewezen dat sinaasappels het vermogen hebben om eiwitten, die leiden tot hartlittekenweefsel en uiteindelijk hartinsufficiëntie, te neutraliseren.


2. Boerenkool

Image title


Kun je je nog herinneren dat jouw moeder zei dat je de groente op jouw bord op moest te eten? Wel, dit zei ze niet voor niets. Onderzoek heeft uitgewezen dat boerenkool een van de perfecte voedingsmiddelen is om hartziekten te voorkomen en jouw cardiovasculaire systeem gezond te houden. Dankzij een grote hoeveelheid van hartversterkende antioxidanten, vezels en omega-3-vetzuren is boerenkool het perfecte voedsel en zou het een vast voedingsproduct in jouw huishouden moeten zijn.





-- Advertisement --


-- Advertisement --